Sponsorizează

De ce să te implici?

– pentru a sprijini acțiunile prin care educăm și inspirăm oamenii să facă fapte bune cu recurență;

– pentru a fi parte dintr-o echipă cu care te identifici;

– pentru a sprijini cauzele pe care le consideri importante și care au nevoie de ajutorul tău;

– pentru a îi ajuta pe cei mai puțin norocoși ca tine sau pentru a fi alături de cei care trec prin aceleași probleme ca tine;

– pentru că și tu crezi că schimbarea vine din implicarea cât mai multor oameni, cât mai des.

 

Cum funcționează?

Sponsorizarea este acea acțiune prin care două persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau a unor mijloace financiare pentru susținerea unor activități fără scop lucrativ desfășurate de către una dintre părți, denumită beneficiarul sponsorizării.

Sponsorizarea a 20% din impozitul pe profit sau din impozitul pe venit este o facilitate fiscală prevăzută de Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare și reglementată de Legea 32/1994 cu modificările și completările ulterioare.

 

Cheltuielile cu sponsorizarea* se scad din:

#impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre:

– valoarea calculată prin aplicarea a 0,75% la cifra de afaceri;

– valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat.

#impozitul pe veniturile microîntreprinderilor** până la nivelul valorii reprezentând 20% din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat pentru trimestrul în care au înregistrat cheltuielile respective.

 

*- cheltuielile cu sponsorizarea care depășesc nivelul valorii minime se reportează în următorii 7 ani consecutivi, în ordinea înregistrării acestora, scăzându-se din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime, la fiecare termen de plată a impozitului pe profit.

** – sumele care nu sunt scăzute din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat se reportează în trimestrele următoare, pe o perioadă de 28 de trimestre consecutive. Scăderea acestor sume din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat, în următoarele 28 de trimestre consecutive, se efectuează în ordinea înregistrării acestora, în aceleași condiții, la fiecare termen de plată a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor.

 

Care sunt avantajele sponsorizării a 20%?

  • libertatea de a alege destinația unei sume care, în alte condiții, ar ajunge la stat;
  • contribuția la o cauză nobilă printr‐o procedura 100% transparentă, fără niciun fel de cheltuială.

 

De ce să sponsorizezi Asociația pastel?

  • Pentru că îți dorești să sprijini transformarea faptelor bune într-un obicei la care să adere câți mai mulți oameni din România;
  • Fiindcă sponsorizarea este suportată de către stat, fiind scăzută direct din impozitul datorat. Adică poți decide ce vrei să se facă cu o parte din banii datorați statului.
  • Beneficiezi de deduceri fiscale conform prevederilor legii.
  • Procedura este transparentă. Firma deține controlul și destinația fondurilor.
  • Sponsorul ori beneficiarul are dreptul să aducă la cunoștință publicului sponsorizarea prin promovarea numelui, a mărcii sau a imaginii sponsorului.

 

Cum se face sponsorizarea?

Sponsorizarea se face printr-un contract simplu de sponsorizare și este necesar ca suma să fie virată:

– până la finalul fiecărui trimestru – pentru companiile care plătesc trimestrial impozitul pe venitul microîntreprinderii,
– pana la 31 decembrie – pentru companiile care plătesc impozit pe profit anual.

contractul de sponsorizare pentru Asociația pastel apoi trimite contractul completat şi semnat la adresa contact@asociatiapastel.ro